torsdag 19. mars 2009

Nett-avhengighet og nett-spill!

Ikveld skal jeg på et seminar som omhandler ungdommens bruk (overbruk) av nettspill. Alexander bruker endel tid på CS - Counter Strike og WOW - World of Warcraft. Han har sin sosiale omgang med kompiser på nettet og det er jeg ofte en smule bekymret over. Ikke det at jeg nekter han å bruke nettet. Hey.. er jo rimelig avhengig selv... men det er ikke på samme måten og slett ikke samme antall timer.

Det skal bli greit å møte andre foreldre som sliter med det samme. Godt å vite at jeg ikke er alene om dette problemet iallefall.

Det er vel mindre WOW forsåvidt men desto mer CS.

Dette er vanskelig da jeg ikke har noe å sammenligne med. Det fantes jo ikke slike ting når jeg vokste opp. Vi var på besøk hos hverandre. Satt i klynger på ett eller annet ungdomsrom, spilte mye musikk og hadde det sosialt. Dette er gode minner som jeg har fra min ungdomstid! Noe jeg tenker Alexander går glipp av, men i dagens ungdomsmiljø sitter mange alene på hver sine rom med nettet og skjermen som sitt sosiale liv. Jeg synes det er litt trist samtidig som jeg jo alltid vet hvor han er...
Ikveld får jeg høre om hvordan andre foreldre opplever ungdomstiden til sine barn. Greit å få med seg synes jeg iallefall.

Ingen kommentarer: