tirsdag 11. mai 2010

ABC i ord og bilder, runde 3: D

Jeg er uvanlig sent ute, til og med til meg å være. Jeg har fundert på om jeg skal fortsette ABC-bloggingen men før jeg helt klarer å bestemme meg så slenger jeg inn en rask D.

Min D denne gang står for drømmer. Ikke drømmer om å bli rik eller berømt, men drømmer mens man sover.

Jeg drømmer utrolig mye rart, jeg drømmer i farger og på forskjellige språk (de jeg kan da). Jeg kan plutselig våkne av at jeg ler høyt, eller at jeg gråter. Mannen min har flere ganger våknet av at jeg har lange samtaler, i søvne. Mon tro hva jeg drømmer om da. Har heldigvis ingen hemmeligheter :-). Han sier at han ikke kan oppfatte hva jeg sier men at jeg både prater og ler..

Merkelige greier. Jeg husker stort sett drømmene mine når jeg våkner om morgenen også og da må jeg fortelle og ofte er de så sprøe at vi starter dagen med å le.

Jeg har mange ganger ønsket meg et kamera plantet i hodet mitt for det hadde vært kult å sett alt på film...

7 kommentarer:

Annettes space sa...

Vidunderligt billede af drømmende baby :-))

Det må være dejligt at kunne huske drømmene sine. Det kan jeg aldrig, kun nogle underlige følelser.

Ha en herlig dag :-))

TorAa sa...

Først: Utsøkt bilde.
Drømmer er spennende. Ofte lever jeg meg fullstendig inn i dem, og når jeg vokner skjønner jeg ikke en gang hvor jeg er;-))

nefertiti sa...

Jeg har også de mest fantastiske drømmer. Jeg pleier å si at jeg lever to liv; ett i våken tilstand og ett i drømme om natten.

Gunsside sa...

Søt liten drømmebaby da -
og drømmer er spennende, kult D innlegg :)

Anonym sa...

Jeg er helt sikker på at det er sunt å drømme. Jeg har ofte opplevd at jeg har gått å tumlet med et problem, på jobb eller privat. Og så har jeg våknet tidlig på morran. Og pang, så har jeg løsningen! Man skal ikke undervurdere sin underbevisstbet! Jeg ønsker deg en god og trivelig langhelg sammen med din nybakte.

Petunia sa...

Håper virkelig at du fortsetter her på ABC'n!
Drømmer er så utrolige man kan ikke styre hva man drømmer, men av og til kan man kanskje lære litt av dem. Jeg tror ofte at drømmene gjør det mulig å bearbeide litt av det vi opplever når man er våken.
Jeg drømmer ofte og som oftes er det problemer som skal løses alt fra ting jeg ikke finner eller konflikter mellom personer. Stort sett ordner det seg,Men det er ofte styr og kav, og ofte våkner jeg før jeg har fikset ting. Det er veldig irriterende:) Jeg tror jeg litt for lett tar ansvar for andre og gjør deres problemr til mine i RL. Om gubben ikke finner hanskene sine... . So what! La han lete selv!!! Burde sikkert tenkt litt mer slik til daglig!

Ellen sa...

Hehe Petunia. Jeg skjønner hva du mener. Men vi kvinner er nå engang slik, tror iallefall jeg, at vi liker å ha en viss kontroll på det meste.. til og med hvor hanskene til mannen er...