søndag 8. juli 2007

Los Angeles, Hollywood og Beverly Hills

For en film-frik som meg.. saa va det ganske kult aa vaere i Los Angeles. Men det blei mye stress og mye folk overalt. Overveldanes.. saa det endte med at jeg blei totalt utslitt og la meg klokka 20 og sov i 14 tima!! Friste faktsisk ikkje tel gjentakelse... Saa bildan har preg av at det blei mye styr...




Santa Monica beach med sitt kjente "Pier". Her blei "Baywatch" filma, men dem bada aldri i havet her pga forurensing. Alle hav-scena blei filma andre plassa.




Venice beach, et virvar av "jalla-butikka". Et godt norsk ord som jeg har laert han Bart aa si!




Et velkjent skilt fra diverste filma..




Kem har vel glemt "Pretty Woman"... her har ingen vara prislappa paa. Dem som handle her ser ikkje paa prisen.. dem bare "shop till you drop"!





Meryl Streep e for meg den beste!! Og hendern mine passa perfekt!!!






Saa dro vi tel Universal studis og tok en sightseeing buss der inne. Her e "Wisteria Lane"... artig for meg som jo digger Desperate housewives! Det er vel her Edie Britt bor, er det ikke!!





Et annet kjent hus.... nemlig hjemmet til Norman Bates fra Psycho!!! Ekkelt!! Selv i dagslys!





Her fra settet til "War of the worlds". Faktisk et ekte boeing 747 smadret i tusen biter..



Og telslutt bilen til Jake and Elwood. The Blues brothers...
Etter dette va det kun senga som va interessant for meg.....

3 kommentarer:

Pernille from north sa...

Ha-ha-ha, dette blir bare værre og værre. Holdt på å flire mæ ihjæl av det flotte Venezia hotellet med falsk himmel. Akkurat det æ åsså ville ha bygd vesst æ hadde vært rik.
Korsn e guttan der borte forresten? Ser ingen desserta på bildan dine.

Ellers så kan æ opplyse om at jalla betyr gal eller toillat på samisk. Fint ord å kunne, førr liten og for stor.

Ellen sa...

Heia! Ja det e mye sykt her borte. Har ikkje sett en eneste dessert!! Not one!! Siste dagen idag. Igaar va det shoppe-dag! Her e det salg saa det e mye billig. Det hele endte med at ae maatte kjope ny koffert!!

TM sa...

Får virkelig lyst til å besøke Las Vegas ordentlig etter å ha lest dette her! (mellomlanding teller vel ikke?!!) Skal bo på et skikkelig cheesy hotell slik du har gjort... Synes også at du har lagt ut utrolig mange fine bilder fra turen din! :-D