tirsdag 6. oktober 2009

ABC i ord og bilder, runde 2: C


Etter et lite Bryllupsavbrudd i forrige uke, fortsetter jeg nå min rundtur i Tromsø by's kafeer og restauranter. På bokstaven C er det mange alternativer, men jeg velger meg Compagniet Restauration.

Compagniet ligger i nok en gammel ærverdig trebygning, denne gang fra 1837. Spisestuene i restaurantdelen er holdt i gammel stil og det knirker skikkelig i golvene.



Compagniet er en veldig godt kjent uteplass i Tromsø. Her er det både restaurant og nattklubb. Restauranten ansees som ekslusiv hvor man får servert fine retter på store fat. Nattklubben er som et vanlig diskotek med et litt voksent publikum, vil tippe at snittalderen på klientellet er 30-35 år men sikker er jeg ikke da dette ikke lenger er en plass jeg frekventerer... men det var en gang dette var stamplassen... men det er lenge siden nå.... (humre over gamle minner)..


Nå er det maten jeg kommer hit for. Og den er god.. veldig god. Så skal du på en spesiell date og du tilfeldigvis er i Tromsø så kan jeg absolutt anbefale Compagniet!

18 kommentarer:

mormonsen sa...

Så morsomt at du har valgt kafeene og uteplassene i Tromsø som tema. (Her kunne du jo valgt Cirka også). Enig i at Compagniet har både god mat og atmosfære. God helg til deg, og kos deg med bryllupsforberedelsene. ;)

HildeS sa...

Et ærverdig og flott sted ser det ut til..

vibeke sa...

Har vært i Tromsø noen ganger, og jeg betviler ikke at det bugner av kafeer og andre uteplasser der, men at de finnes i hele alfabetets skala, det ante jeg ikke, og derfor skal det bli spennende å følge med i dette prosjektet ditt :)

Lene sa...

Flott på Companiet. Her har jeg ikke vært. Men på Aunegården, derimot. Desverre hadde jeg ikke med meg kameraet dit, så det ble bare noen mobilbilder.

Gratulerer med frieriet, og lykke til med bryllupsforberedelsene. Jeg har forresten bryllupsbilder på bloggen min i dag ;)

Ha en fin dag i nord :)

Petunia sa...

Ser veldig stilfullt ut! Her sitter man med rette rygge rog spiser fint med bestikk!
Den klokken på veggen ligner mistenkelig på den jeg har hengende her.

Evami sa...

En skikkelig ærverdig gammel palss med mye sjel ser det ut som:)

Margrethe sa...

Denne døren frister til et besøk. Og så koselig det ser ut inne! Heldig er du som kan gå slike plasser å kose deg.

Gunsside sa...

Innbydende inngangsdør og lun atmosfære. If ever så stikker jeg innom :?
Så fine løsninger på alle tre innleggene Gleder meg til å følge med videre.
G

Unknown sa...

Jeg må se å få kommet meg til Tromsø. Himmel og hav! Ser ut som en knallby.

Henny sa...

Spændende med sådan en restaurant i den gamle stil i en smuk gammel bygning.

Anonym sa...

Så stilig og flott sted dette er. Nå er det lenge siden jeg har vært der, men det er jo en sjanse for at det skjer. Da skal jeg ha dine anbefalinger bak øret. Ha en riktig god helg.

Sologbolig sa...

Artig tema. Og nydelig plass. Syns å huske at eg har sett dette huset. Studerte og bodde i Tromsø i 4 år "long time ago ". En flott by og eg er ikkje i tvil om at du klarer heile alfabetet med utesteder. Ha ei god helg.

Living next to me sa...

HAr vært der , koslig og god mat ja. God helg videre . F.

Bart sa...

Hey E!
Looks like a very nice place to dine :)

Bart sa...

Hey E!
Looks like a very nice place to dine>

Melusine sa...

Slike gamle ærverdige bygninger er vakre og fulle av historie, veldig bra presentert!

Eli Kristin Magnussen sa...

Tusen takk for koselig innlegg i bloggen min. Ser ut til at du koser deg du også :) Flott innlegg på bokstaven C. Tromsø er et av mine absolutte reisemål, må være fantastisk der oppe. Får følge med å bloggen din og se hvor vi bør gå når vi en dag virkelig tar turen, hi-hi :D

Ha en herlig søndagskveld!!

TorAa sa...

Cuult og spennende sted.
Mener å huske jeg har vært der, men kan hende det da het noe annet?

Mitt C-innlegg er her:
http://toraamusic.blogspot.com