fredag 9. oktober 2009

ABC i ord og bilder, runde 2: E

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer på D'en min! Jeg har aldri fått så mange kommentarer før. Takk til "Sol og bolig" som pga sin fantastiske reiseblogg på forrige ABC fikk meg med denne gangen!
Nå er det fredag igjen og tid for min egen bokstav: E! Jeg har valgt restauranten Egon.


En velkjent restaurantkjede i de største norske byene, 29 stk totalt fra Tromsø i Nord til Kristiansand i sør.
Vi fikk Egon i Tromsø høsten 2007 og med sine 270 spiseplasser er dette en stor restaurant. Jeg har rukket å spise der 3-4 ganger og har vært veldig fornøyd med både mat og servering.

De har på en eller annen beundringsverdig måte fått tak i masse gamle Tromsøbilder og de synes jeg er flotte å se på!!

Den berømte pizzabuffeten står klar! Pizza er jo bare sååå godt!!

Flere stilige sorthvitt bilder fra Tromsø bys gater fra jeg vil tippe slutten av 50-tallet begynnelsen av 60-tallet kanskje..

Ikke skjønner jeg hvor de får tak i alle de gamle tingene som de fyller alle restaurantene sine med...noen jobber nok kun med å reise rundt på leting vil jeg tro.

Husker vi hadde en slik radio på kjøkkenet hjemme. Vår var rød!!

Egon er blitt en restaurant som nok er kommet for å bli i Tromsø... og godt er det!!

Jeg har tidligere spist både på Egon i Oslo og i Trondheim og maten smaker alltid bra! Favoritten er "Black and white" som sikkert mange andre også har smakt...

Ønsker alle ABC-bloggere lykke til med E'en!
hilsen Ellen.

19 kommentarer:

Petunia sa...

Jeg går ikke ofte ut og spiser, men på Egon her i Bergen har jeg faktisk vært. Koselige lokaler og ikke noe å si på maten.

Unknown sa...

Morrn.

Det kändes nästan som reklam.....

Perfekt om man har ungar med sej, det finns så mycket att se på.

Ha de bra.
Hasse A

Marits Hus sa...

Åhh, nå fikk jeg deilige lukter i nesen av nybakt pizza og hyggelig stemning......veldig bra e-valg!
god helg!

Lise H sa...

Ikke så lenge siden vi var på Egon og spiste pizza. Ungene elsker den restauranten :)!

Anonym sa...

nam.. tapas eller hamburger på Egon er ikke å forakte. Vi er stadig på Egon her i Arendal. Deilig. Ha en fin kveld!

Living next to me sa...

Egon er for alle elskere av pizza men de har andre gode ting også
Flotte bilder
F

Vestlandsjenta! sa...

Ja, egon er en bra restaurant! Vi har ett par stykker her i Bergen også, og det er bare noen uker siden sist jeg var der. Veldig glad i både laksen og spareribsen!! Yummi!!

Ha en herlig helg!

Turid Holm Flaa sa...

Egon er en flott restaurantkjede. Det er et godt innarbeidet merkevare og en vet hva en går til. God mat, ryddig og pent. Egentlig er det ikke så dyrt å spise ute heller, en skulle ha gjort det mye mer. Ønsker deg en riktig god helg.

TorAa sa...

Mange spennende ting å finne i denne Egon restauranten, det må jeg si.

Margrethe sa...

Det er ikke så ofte jeg får gått på restaurant når jeg bor som jeg gjør. Men nå får jeg meg en tur hver fredag, og det til og med i Tromsø :-). Takk skal du ha. Jeg gleder meg alt til neste.

Henny sa...

Det er et interessant koncept med den restaurant, der hedder Egon.

linsky sa...

ja, Egon liker vi! :-D

naturglede/Randi Lind sa...

Det så da riktig så trivelig ut. God helg:)

Unknown sa...

Ja Egon har vi her i Kristiansand også. Har bare vært der noen få ganger. Synd egentlig for det er et helt ok sted.

sissels sa...

Egon har god mat ja, og de gangene jeg er der for å spise så misunner jeg dem alle de flotte gamle tingene de har stående og hengende.

linn kr/sykepleier sa...

Fikk ikke noe lyst på pizza nå. Egon er min favoritt, dessverre har vi ikke det her ute på øya. Men når vi er i Trondheim tar vi innom Tyholttårnet og spiser på egon der. Skikkelig stemningsfull restaurant. :D

Niemor sa...

Egon, black and white og maldonsaltede poteter.... nam nam. Ble sulten nå jeg.

Sara sa...

Kul løsning på E! :)

mormonsen sa...

Den tapastallerkenen hos Egon er også god. Men skjønner jeg må prøve Black and White. :)