fredag 15. januar 2010

ABC i ord og bilder, runde 2: Q

Ny bokstav i Petunias ABC-blogg!
Q er ikke en enkel bokstav og jeg fant iallefall ingen uteplass i Tromsø som starter på Q. MEN..... så oppdaget jeg tilfeldigvis at et av skjemaene jeg og min tilkommende nettopp har fylt ut er som følger: Folkeregisterets skjema: "Erklæring fra brudefolkene før prøving av ekteskapsvilkårene", heter skjema Q-0150 B!!

Så da ble valget enkelt!! Min Q er for skjema Q-150 B! Det kunne jo rett og slett ikke bli noe annet!

14 kommentarer:

. sa...

Morsomt, og lykke til med alle de andre Q-skjemaene livet vil varte opp med :-)

Rimkogeren sa...

Ha, Helig Q-tolkning.
Tillykke - hvornår skal det være.
Og husk så lige:
Ægteskabet er den eneste straf, som ikke nedsættes på grund af god opførsel ;-D

Tania sa...

Hehe, stilig!:-)
Lykke til med forberedelsene og ha en god helg!

Anonym sa...

Det er mange skjemaer en skal igjennom i årenes løp. Dette er vel det hyggligste. Lykke til med planlegging og forbeeredelser.
Ha en riktig god helg

Madame sa...

Haha, det var da det dejligste Q, jeg har set ;-) Tillykke med det kommende bryllup.

Og rigtig god weekend!

Marita sa...

Genialt enkelt :)

Petunia sa...

Hehe! Genialt!
Spennende dette å følge dere:)

TorAa sa...

Hurra,
jeg kan bare ønske dere begge lykke til.
Jeg ser dere har meget Quality - begge to.

Louise Aaen sa...

tillykke med hinanden og Q-0150 B!!

Anonym sa...

Jo, jeg tenkte virkelig på det med utested og Q, og akkurat nå kom jeg på at du kunne juksa litt, og skrevet biQuben selskapslokaler!
Men du hadde nå selvfølgelig funnet noe mye bedre. Og mye mer romantisk! Og for et strålende bilde av dere to. Vi er nå mange etterhvert som teller ned sammen med dere! Klem

Living next to me sa...

morsomt løst og gratulerer får en vel si da , jeg antar dere har fylt det ut. GOD helg F

Eli Kristin Magnussen sa...

Hii, tidig Q fra deg og veldig koselig. Regner med at papirene er sendt videre, så jeg ønsker dere lykke til med forberedelser og videre planer :D

Ha en super lørdagskveld!

Henny sa...

Ha, ha, det var morsomt! Så man kan få hjælp fra noget bureaukrati til en blogleg, det er ikke så ringe!

Melusine sa...

Hvilken stilig tilfeldighet og så passende akkurat nå, både for bokstaven og det at dere snart skal gifte dere!