lørdag 12. desember 2009

Det nærmer seg jul!

Julen nærmer seg. Bare 12 dager igjen til julaften.

Jeg bruker ikke å hente eskene med julepynt før tidligst bittelille julaften, men litt julestemning lager jeg allerede nå selv om det strengt tatt bare er advent enda.


Et pepperkakehjerte til hver av familiemedlemmene er hengt opp. I år er det ekstra mange hjerter. De siste 9 årene har det bare hengt 3 hjerter i vinduet men nå har jeg laget 9 stk. Det er meg og min kjære og våre barn + våre to yngste døtres hamstre. De måtte få hjerter de også!

Kun 2 nisser får stå fremme så tidlig i desember. Disse to passer på kjøkkenet...



Midt i alt det røde så har jeg pyntet med nydelige hvite roser.

Friske blomster på bordet gjør utrolig mye av seg og vi har stort sett alltid roser..

Denne gangen ble det disse hvite..

Jeg synes de er fantastisk fine..

Tilslutt vil jeg vise frem blomsterdekorasjonene mine. Disse lager jeg hvert år!

Nå lar jeg dem stå fremme i varme og lyset så vil sviblene komme opp og bli perfekte til julaften!

Disse gir meg julestemning!


Gleder meg til å kjenne den fantastiske lukten som disse gir etterhvert!!

Fortsatt god førjulstid til alle sammen!!

6 kommentarer:

Tom&Therese sa...

Heihei Ellen. Måtte jo sjekke ut ka d e du skryt så av :) Kor masse fint du har laga!! Du e jo verkelig kreativ!! Æ e imponert! du sei du ikkje pynte t jul før pittelille julaften, men æ syns no jaggu du har bra me julepynt allerede! :) Vi e midt i julesjauen her borte. Rydde og vaske, og beste av alt: Tom har gått gjennom alle ledningsknutene han har spart på i alle år, og faktisk så e mesteparten gått i søpla. Mulig d blir tomrom på boden no :) tihi.
Æ blei litt overraska over at du har friske rose heile tid. Må sei æ lure veeeldig på om du kjøpe dæm sjøl eller d e superkjærestn som overraske dæ kvær uka? :)
Julehilsen fra Therese Nissen

Ellen sa...

Hihihi Therese. Det å ha friske blomster hjemme hele tia va elsklingen sin ide men han huske no ikkje bestandig på å kjøpe dah... så de her hvite har æ kjøpt sjøl... men han kjøpe blomster tel mæ ja. Æ stelle pent med dem så vi har en sånn bukett ganske lenge.

Æ e imponert over all ryddinga dåkker har gjort i det siste.. klesskap og boda får virkelig gjennomgå det skjønne æ.. husvasken her e det så som så med.. men vi får det vel reint nok... tel jul!

Irene sa...

Det skal ikke så mye til for å skape julestemning. Vi har begynt litt forsiktig vi også, men i dag skal vi finne juletreet vårt. Og jeg tror ikke det vil gå så lang tid før vi setter det opp! Siden vi skal reise bort i romjula så tillater vi oss å tjuvstarte! Gleder meg som en unge til å ta frem all julepynten ... fortsatt god førjul!

Anonym sa...

kor koselig dokk har det:)trine

beate sa...

Hei Ellen!
Så fine bilder! Hvite roser er bare helt nydelig!!

p.s tusen takk for din stemme i anettes konkurranse...

ønsker deg en fin kveld!

klem Beate

Sologbolig sa...

Koselig førjulsstemning hos deg. Artig med pepperkaker i vinduet. Kvite roser er bare så fint! Ha ein fin førjulskveld.